Music is My Muse

Plaats hier je RPG die met een kostschool en/of scholen te maken heeft.
Plaats reactie
DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Music is My Muse

Bericht door DreamGuide » 12-03-2013 08:22

Afbeelding Verhaal
Met rustige stappen loop je het gigantische gebouw binnen. Van alle kanten klinkt muziek, die gedempt word door de dikke muren. Nieuw zijn is altijd moeilijk, de angst dat je geen vrienden zult hebben, of dat de vakken te moeilijk zijn. Maar de uitstraling van deze school brengt ontspanning rond. Het is er schoon, maar niet té, een huiselijke sfeer hangt er. Op sommige tafels staat een bloemetje, en veel ramen die de zonnenstralen naar binnen laten. Dit is geen lullig instituut, dit is een school, een academie, om precies te zijn.
Dit is My Muse, school voor muziekopleidingen.
Alle bekende zangers, zangeressen en bands zijn tot stand gekomen in deze school, hier gebeurt het, vanuit hier kun je het gaan maken. Theorie lessen, instrumentlessen, zanglessen. Het word allemaal gegeven.
Een mooie toekomst ligt je te wachten.

Afbeelding

Aanmeldingsformulier:
Volledige naam:
Roepnaam:
Geslacht:
Geboortenaam:
Muziekgenre: (Max. 3 verschillende genres)
Instrument:
Uiterlijk:
Extra informatie:


Afbeelding
Bands:
Nog geen, tijdens het spel kunnen bands zich vormen.

Afbeelding
Slaapzalen
De slaapzalen zijn opdedeel in genres
Jongens en meisjes slapen door elkaar heen.
Slaapzalen:
Metal & Rock & soortegelijken
Pop & Elektro & Soortgelijk
Klassiek & Opera & Soortgelijk
Overig



Afbeelding
Regels lijken me allemaal wel duidelijk enzo.
Ik doe wel aan waarschuwingen, hangt ervan af wat je gedaan hebt voordat je een ban krijgt.
Ik verwacht wel een beetje behoorlijke posts, laten we zeggen, een minimum van 3 regels. Ook geen faalposts of dingen die niet kunnen in het echt.
De slaapzaalindelingen zijn op muziekgenre.
Zo zit alle rock bij elkaar, en alle klassiek. Jongens en meisjes liggen ook samen in dezelfde slaapzaal. De slaapzalen bestaan uit meerdere bedden, afgescheiden door een lage muur.
Als je nog vragen hebt kun je pb'en, alles duidelijk? Veel plezier..

Afbeelding
Afbeelding

TheDevil
Droomt over posts
Berichten: 355
Lid geworden op: 13-02-2013 21:37

Bericht door TheDevil » 12-03-2013 17:40

Doet me denken aan hollywood arts, lol


(ik doe gewoon m`n vampier maar dan als mens eigenlijk :P )


Volledige naam: Jayden Argento (o wat ben ik slecht in achternamen bedenken)
Roepnaam: Jay
Geslacht: Jongen
Geboortenaam: Jayden (geen zin om wat anders te bedenken dus doe het gewoon hetzelde als je het niet erg vind :wink:)
Muziekgenre: Hiphop en rap
Instrument: gitaar en keyboard
Uiterlijk:
Afbeelding
Extra informatie: Even geen inspiratie voor
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben
Mijn houding hangt af van wie jij bent

We're all in the same game,
just different levels.
Dealing with the same hell,
just different devils.

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 12-03-2013 18:50

Volledige naam: Samantha Lucy Adams
Roepnaam: Sam(soms Lucy)
Geslacht: Girl
Geboortedatum: 26-02-1996
Muziekgenre: (voornamelijk)Rock, Pop
Instrument: Gitaar, basgitaar, (beetje)elektrisch gitaar
Extra informatie: Komt uit Rechtstreeks uit Canada en is niet heel goed in Nederlands spreken.

Uiterlijk: Afbeelding
Afbeelding

DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 13-03-2013 20:21

btw, geboortenaam, moet geboortedatum zijn.. OEPPSS. C:

Volledige naam: Zyra Merel Pascalle den Oever
Roepnaam: Zyra
Geslacht: V
Geboortedatum: 17-10-1996
Muziekgenre: Hard rock, Symfonic metal
Instrument: Stem, kan ook gitaar, maar liever zingen
Uiterlijk: Afbeelding
Extra informatie: Kan soms een beetje opvliegend zijn
Afbeelding

TheDevil
Droomt over posts
Berichten: 355
Lid geworden op: 13-02-2013 21:37

Bericht door TheDevil » 13-03-2013 20:38

o ok XD
geboortedatum van hem: 1995
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben
Mijn houding hangt af van wie jij bent

We're all in the same game,
just different levels.
Dealing with the same hell,
just different devils.

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 13-03-2013 22:34

Sam
Ze stapte de Gate uit, en liep richting de bagagehal. Ze wachtte op haar koffers en nam die mee op een karretje. Na al het papierwerk dat ze moest invullen om van het vliegveld af te kunnen komen in te vullen, liep ze nog even langs de winkeltjes. Allemaal Hollandse souvenirtjes. Ze zou wat voor haar ouders kopen, en haar beste vriendin. Ze wilde iets apparts, maar kon het niet zo snel vinden, dus kocht ze uiteindelijk maar iets randoms en at ze wat bij de Burger King.
Ze stond op, en rekende af. Het bleef even wennen, die euro's. Maar ze zou lang genoeg blijven om te er een gewoonte van te maken. Ze was tenslotte toegelaten op dé muziekschool van de wereld. Ze was dan ook halsoverkop naar Nederland overgevlogen, want niets kon haar daarvoor in de weg staan.
Ze gaapte, het was een lange dag geweest, en een lange vlucht. Normaal zou je kunnen slapen in het vliegtuig, maar ze verheugde zich er zo op dat ze haar vermoeidheid had verdrongen. Nu kwam deze langzaam weer terug. Ze moest gaan, ze had een vliegtaxi besteld voor over 10 minuten, en op een onbekend vliegveld was het even zoeken naar de uitgang.
Ze stond net buiten toen haar taxi kwam aanrijden. Het was in deze tijd van het jaar een stuk warmer hier dan thuis, waar ze heel noordelijk woonde. Ze moest ook binnenkort even nieuwe kleding kopen, want daar had ze niet echt veel rekening gehouden.
Ze liet de chauffeur de koffers inladen, en stapte in. Het was niet echt een grote taxi, maar dat was ook niet nodig aangezien ze in haar eentje was. Normaal gingen ze altijd op vakantie met het gezin, en dan kregen ze altijd een klein busje, in plaats van een gewone taxi. Ja, dat kreeg je ook als je drie broers had. Een oudere en een tweeling die jonger was. Nooit was een vakantie echt helemaal naar haar zin geweest door die vervelende etterbakken, maar nu ging ze er voor het eerst alleen op uit, en niet voor maar een paar weken, maar voor een opleiding.
De chauffeurs was in gestapt en startte de motor. Ze reden weg van het vliegveld, een snelweg op. Ze keek naar buiten, een heel ander landschap. Thuis was het een en al berg, hier was er geen een te zien. Er waren alleen weilanden, en water. En dan ook al die steden en dorpjes niet te vergeten, ze waren in een heel andere stijl gebouwd dan thuis. Het was ook wel tijd, vond ze, voor een beetje verandering. Even geen broers meer die haar het leven zuur maakten, en geen ouders die de hele dag zeurden. Nee, ze kon zich helemaal stortten op wat ze het allerliefst deed.
De chauffeur had de radio aangezet, op een Nederlandse zender . Ook dat was even wennen, de taal. Ze verstond het redelijk, maar strak het bijna niet. Maar de muziek op de radio begon haar te irriteren.
''Could you turn that off, please?''
Ze verzocht het vriendelijk en zuchtte lichtjes. De chauffeur zette de radio weer uit, beter.
Ze namen een afrit en reden de snelweg af, om een andere weer op te gaan, de file in. Iets waar ze niet vaak in had gezeten. Ze kwam uit een redelijk onbekende plek, waar het altijd wel rustig was op de provinciale wegen.
Eindelijk de file uit reden ze een afrit af, een weg op. Het zou niet meer ontzettend ver zijn. Het lag een stukje uit de stad waar ze doorheen reden. De vele stoplichten, maakte het dat ze vaak moesten wachten. Toen dat voorbij was, reden ze een laan in met heel wat bomen. Langzaam doemde het gebouw op.
Het was een groot gebouw met een aantal verdiepingen. Ze reden het terrein op en stopte voor een ingang. Haar koffers werden uitgeladen en ze stapte uit. Een nieuwe school, een nieuw begin, een nieuwe kans, een nieuw doel. Het was haar doel geweest om hier een opleiding te kunnen volgen, en nu dat zover was, was slagen en bekend worden het nieuwe doel geworden. Ze pakte haar koffers, zei de chauffeur gedag en liep naar binnen. Ze was er helemaal klaar voor.
Afbeelding

TheDevil
Droomt over posts
Berichten: 355
Lid geworden op: 13-02-2013 21:37

Bericht door TheDevil » 13-03-2013 22:42

Jayden
Hij stapte uit de bus, hij was via de bus naar Nederland gekomen. Oké, misschien een beetje kinderachtig, hij had vliegangst. Maar hij had er een goeie reden voor, aangezien zijn vader door een ongeluk met het vliegtuig is omgekomen, al een paar jaar terug.
Hij moest nu nog op taxi wachten, die was er zo te zien nog niet.
hij had een simpel appartementje gehuurd. Niet ver van de school af.
Hij pakte zijn koffers en zag de taxi al aan komen rijden, hij stapte in en vertelde het adres.
Het duurde niet lang met de taxi, een minuut of 15.

sorry voor het korte bericht, een beetje inspiratieloos :oops:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben
Mijn houding hangt af van wie jij bent

We're all in the same game,
just different levels.
Dealing with the same hell,
just different devils.

DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 13-03-2013 23:07

Zyra
Hijgend zat ze op haar oude fiets, de kettingkast rammelde en als ze de rem indrukte maakte het een naar piepgeluid, maar het ging sneller dan lopen, en een uur met haar ouders in de auto zou ze niet kunnen verdragen. I plaats daarvan zat ze nu al haast drie uur op de fiets, en de shouderband van de weekendtas, die ze op haar bagagedrager had staa , schuurde pijnlijk over haar huid. Ze durfde de zware tas niet alleen onder de bagagedragers te doen, dus had ze de schouderband ook maar om gedaan.
In de haast van vertrekken had ze er alleen niet aan gedacht, dat ze ook haar elektrische gitaar nog op haar rug had zitten, dat maakte het enkel zwaarder. En of het trappen dus nog niet zwaar genoeg was, had ze het niet kunnen laten óók haar acoustische gitaar mee te nemen, en die zat dan dus in het rekje voorop, waardoor sturen een vreselijk karwei was.
Zyra wist ook wel, dat de school ook wel instrumenten had, maar ze was nou eenmaal gehecht aan haar eigen gitaren, en duefde ze niet achter te laten bij haar softe ouders, en veel te verwende zusje. Als ze er zelf niet op kon passen, zou Lena haar gitaren compleet vernaggelen, en daar ging haar zakgeld dan.
Een luttele driehonderd meter, voor ze op de academie aan zou komen, voelde ze zachte drupjes motregen uit de lucht komen. De kleine drupjes werden steeds groter, en kwamen met steeds meer tegelijk uit de lucht zetten. Zyra was dan ook toen ze het grind van de oprijlaan van de school opreed, zeiknat geregend. Om deze situatie nog beter te maken, gleed haar fiets uit, en lag ze algauw tegen de grond, met fiets en gitaren en al.
Een kleine grom van irritatie kwam uit haar mond toen ze overeind krabbelde. Rustig zette ze haar fiets weg in het fietsenrek, en hees haar weekendtas wat beter over haar schouder. Sowieso zou al haar kleding zeiknat zijn nu. Maar zodra ze de gigantische hal van de academie instapte, vervloog haar slechte humeur onmiddelijk. Ze was op een prachtige plaats terechtgekomen, beter dan dit bestond niet naar haar idee.
Kijkend naar de kroonluchters boven haar hoofd, liep ze richting de receptie. Haar natte gympen maakten een piepend geluid over de vloer als ze een stap zette, en ze liet ook een groot spoor natheid achter, gewoon omdat het buiten plenste.
Nog steeds overdonderd door de schoonheid liep ze richting het loket, waar ze zich melde met haar naam. Voorzichtig haalde ze wat uitgelopen mascara en eyeliner onder haar ogen vandaan, stomme regen. Ze kreeg een kamer toegewezen in de "Rock" sectie. Piepend met haar schoenen en andere mensen ergerend liep ze de trap op, richting de "Rock" sectie, die vlak naast de pop sectie lag. Ze opende de deur van kamer 48 en stapte naar binnen.
Op het tweepersoonsbed in de kamer lag een brief die vertelde datde kamer nu nog leeg was, maar dat je hem naar eigen behoeven mocht versieren en decoreren.
De kamer bestond uit een slaapgedeelte, een klein zithoekje met een bank en een kleine flatscreen, en een badkamer met een douchebad, kraan en wc. De kamer was redelijk ruim, en bestond uit witte en grijze kleuren, die Zyra sowieso van plan was een beetje aan te gaan passen, dit was zo saai.
Ze plofte de weekendtas naast het bed neer, en plaatste haar gitaren voorzichtig in een lege hoek, om vervolgens op het bed te ploffen.
"Home, sweet home.."
Mompelde ze, met een brede glimlach op haar gezicht.
Afbeelding

TheDevil
Droomt over posts
Berichten: 355
Lid geworden op: 13-02-2013 21:37

Bericht door TheDevil » 13-03-2013 23:24

Ey ben ik weer, (ja haha, daarnet had me bff voor mij een post gedaan waar ik nu pas achter kom (zucht) een tip, laat nooit je account aanstaan xD )

ik schrijf morgen even een nieuwe intro voor Jayden :wink:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben
Mijn houding hangt af van wie jij bent

We're all in the same game,
just different levels.
Dealing with the same hell,
just different devils.

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 13-03-2013 23:48

Sam
Ze liep de prachtige hal door naar de receptie. Ze was net optijd binnen gekomen, want het was gaan regenen en er kwamen allemaal doorweekte mensen binnen. De recptioniste vroeg om haar naam, die gaf ze op en er werd een sectie toegewezen. Dat duurde even, want er was twijfel ontstaan. Twijfel over naar welke sectie ze nou eigenlijk heen moest. Toen haar dus maar gevraagd werd wat haar meer lag, of ze instrumenten bij zich had, en antwoordde werd het beslist.
"I've got an electric guitar and a baseguitar with me now"
Was haar antwoord, En was er na de twijfel de sectie 'Rock' uitgekomen. Ze had geen acoustisch gitaar mee genomen, want de enige die ze had was te leen van haar vader, en ze mocht gewoon niet meer gewicht aan bagage meenemen het vliegtuig in. Opzoek naar kamer 51, dat viel mee, er waren zowel Nederlandse als Engelse wegwijzers, wat het een stuk makkelijjer maakte.
Ze vond haar kamer en ging naar binnen door middel van een sleutel die ze bij de receptie had ontvangen. Ze sleepte de koffers naar binnen en keek rond. Het was simpel, maar mee te leven. Ze zou het wat kunnen opvrolijken, maar geel decoratie had ze jiet, ze kon hooguit wat onvervangbare voorwerpen en foto's neerzetten. Dat vond ze dan ook wel genoeg. En natuurlijk had ze een hele muziekwinkel aan albums meegenomen om te draaien. Ze kon eigenlijk niet tegen de stilte, dus kwam deze academie goed uit. Het maakte haar grijnzen. Ze zette haar twee koffers tegen de bank, en haar gitaarkoffers maakte ze open en haalde ze eruit om te kijken of ze de reis hadden overleeft. Gelukkig wel, want ze wist niet wat ze zonder moest.
Ze legde ze er weer terug in, sloot de koffers enlegde die naast de andere koffers. Zelf ging ze op de bank zitten en probeerde de tv uit. Er waren ook een paar Engelse zenders, en een enkele Amerikaanse. Geen canadese, maar dat was ook wel logisch. Ze zette CNN op met een laag volume en ging liggen. Nu stortte ze helemaal in, want ze was om drie uur 's ochtends opgestaan, om om vijf uur op het dichtsbij zijnde vliegveld te komen. Om twee uur te wachten tot ze het vliegtuig in kon. Toen meer dan tien uur te vliegen. Ze was geland rond vijf uur. Toen nog hierheen komen anderhalf tot twee uur. En nu was het tegen half zeven, thuis dan. Hier was het nog lang geen avond. Ze viel langzaam aan in slaap, de jetlack zou nog wel een paar dagen blijven.
Afbeelding

Plaats reactie