Mysterie Secrets

Hier kun je al je fantasy RPGs plaatsen.
DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 29-03-2013 12:57

Jessy
Ze zuchtte even, en haar glimlach zakte af. Dit gesprek werd nu wel erg serieus, en serieus zijn was niet iets waar Jessy goed in was.
"Weetikveel.. Toeval? Je hebt toch niet met een vork in je nek staan prikken ofzo hè?!"
Had Nina suïcidale gedachten ofzo? Waar probeerde ze naar toe te gaan? Jessy's hoofd voelde als een groot doolhof. Waarom was Nina niet wat duidelijker? Ze kon haar echt niet volgen.
"Wil je asjeblieft wat duidelijker zijn? Ik kan niet helemaal volgen waar je naartoe probeert te gaan. Mis ik iets?"
Vragend keek ze Nina aan. Het voelde alsof ze haar al heel lang kende. Maar Jessy was nou eenmaal snel op haar gemak bij iemand. Vandaar dat Nina dus al heel bekend voor haar voelde. Alsof ze al eeuwen vriendinnen waren.
Afbeelding

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 29-03-2013 14:31

Nina
"Nee, een vork heeft drie punten of vier, en ik heb geen vleesvork?"
Ze glimlachte toch maar, aangezien zd het toch niet vatte. Straight to the point dus. Ze zou niet te veel gaan vertellen, anders zou het echt een probleem worden met Jack.
"Nee sorry je mist niks, ik ben onduidelijk."
Ze zuchtte even en begon toen maar.
"Het is geen vork, het is geen rozestruik, het is niet wat je denkt dat het is.."
Kom op, doorzetten, ze ging er weer omheen draaien, wat echt niet meer moest.
"Het is een vampierbeet, het gebeurde.. Midden in school, alle ogen op ons gericht.."
Het was toch nog niet zo moeilijk als het leek, het was er zo uit. Het probleem was eerder Jessy's reactie. Nu moest ze het wel goed opvatten, hoe gek het ook klonk, haar glimlach was weer weg en de serieuze blik weer terug. Niet om haar ongemakkelijk te laten voelen, nee, gewoon om zeker te zijn dat ze haar niet keihard uit zou lachen.
"Dat is wat er is gebeurd.."
Afbeelding

TheDevil
Droomt over posts
Berichten: 355
Lid geworden op: 13-02-2013 21:37

Bericht door TheDevil » 29-03-2013 23:01

Damon
Hij grijnsde, hij had eigenlijk wel gedacht na Layla te veranderen genoeg wraak te hebben genomen op Edmund, maar als hij nou eens zorgde dat Layla net als hem werd? Een mensen eter? Geen dieren bloed, maar een moordenaar, mensenbloed. En dan niet voorzichtig zodat niemand erachter zou komen, nee, gewoon wanneer ze wou, een vampier zonder controle. Dat kon nog is leuk gaan worden.
,,Waarom val je Nina niet aan?" stelde hij voor.
,,Nee. Nina is een vriendin, haar val ik niet aan." zei Layla meteen.
,,Een vriendin? Ze heeft net anders niet zo vriendelijk gedaan." Hij keek haar aan, als hij Layla nou eerst kon omkopen om Nina te vermoorden dan was Layla volledig vampier door het mensenbloed en hij had ook gelijk zijn wraak op Jack, aangezien hij ondertussen behalve aan Edmund nu ook een verschrikkelijke hekel aan Jack gekregen had.
,,Weet ik.. Maar dan nog, ik val Nina niet aan." Zei Layla.
,,Geen mensenbloed, geen leven. Enkel je dood." Hij keek haar aan. ,,Dat wil je toch niet?"
,,Oke, best.." zei Layla, na enkele twijfeling.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben
Mijn houding hangt af van wie jij bent

We're all in the same game,
just different levels.
Dealing with the same hell,
just different devils.

DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 31-03-2013 15:55

Jessy
Haar adem stokte en haar ogen werden groot. Kort knikten haar knieën en een vlaag van kippenvel stroomde via haar nek richting haar voeten.
Toen glimlachte ze. De glimlach veranderde in een luide schaterlach. Lachend boog ze voorover en sloeg met haar handen op haar knieën.
"Ja, vast grapjas.."
Ze boog haar hand naar haar mond en giechelde nog wat na, waarna ze toch weer serieus werd.
"Nu even serieus.. Wat is er gebeurt precies? En kom nu niet weer met zoiets aan als een vampierbeet. Het is voor even grappig, maar nu weer even serieus. Vampieren bestaan niet, dat weet je best. En ik ben ook niet zo'n iemand die in supernatural shit gelooft."
Haar blik werd weer serieus, nu moest Nina wel even opkomen met de waarheid, ze werd nieuwsgierig.
Afbeelding

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 01-04-2013 00:08

Nina
Een beetje schamend staarde ze in het rond. Natuurlijk, de reactie was volkomen logisch als je er geen enkele rede toe zou hebben er ook maar iets van te verwachten.
"Ik had het kunnen weten.. "
Ze zuchtte en stond op. Dit had geen zin zo. Ze had haar verkeerd in geschat. Zoals ze te vaak deed. Iets dat haar spel, haar strategieën moeilijk maakte, maar daardoor ook een uitdaging. Want wat was er nou leuk aan een spel dat uitdagingsloos was, of gewoon veel te simpel?
"Ik dacht dat ik wel een serieus gesprek zou kunnen hebben met jou, blijkbaar niet dus."
Ze keek haar aan, menende haar woorden en diep in de ogen. Haar ogen gleden daarna door naar haar horloge. De jongens zouden nu wel een beetje afgekoeld zijn, en misschien was haar moeder zelfs al thuis. Hoe graag ze ook wilde praten, als ze niet serieus genomen werd, dan had ze hier echt geen zin in.
"Wacht.."
Plotseling herinnerde ze zich iets van het gesprek met Jack op zolder. Ze hadden het over hoe bekend hij inmiddels was geworden door het incidentje, en het er allebei overeens dat er vast wel iemand moet hebben gefilmd. En tegenwoordig zet je dat soort buitengewoonlijke dingen meteen op Youtube. Ze pakte snel haar tekefoon en begon te zoeken op internet en vond al binnen niet te korte tijd een filmpje.
"Beslis zelf maar wat je geloofd of niet.."
Ze drukte haar mobiel in Jessy's handen en ging met haar armen over elkaar tegenover haar staan. Ondanks dat het niet zo'n kwaliteit filmpje was, kon je haar nog duidelijk herkennen, en ook alle chaos om hen heen. Iets wat se eigenlijk ook voor het eerst zag.
Afbeelding

DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 02-04-2013 20:31

Jessy
Geschokt keek ze naar het filmpje. Haast had ze de behoefte om de telefoon uit haar handen te laten vallen toen ze Jack's tanden Nina's nek binnen zag gaan. Maar uiteindelijk ontstond er toch een klein grijnsje op Jessy's gezicht.
"Ik begrijp het.. Denk ik.. Gatverdamme, dat die vreselijke wezens echt bestaan.."
De grijns op haar gezicht, was ondanks het feit dat ze het niet probeerde te laten merken, toch een beetje onzeker. Maar ze bedacht zich maar, dat het voor Nina wel fijn zou zijn om iemand te hebben die er niet een raar of vies gezicht bij trok.
"Maar ik moet eerlijk zeggen, als er iemand is waarvan ik zoiets verwacht had, dan is dat ook echt wel Jack. Hij is een freak. Een hele enge nog wel. Ik heb hem weleens gesproken, en hij heeft wel een hele rare manier van denken over het leven, mensen, alles. Maar dit verklaart die uitspraken van hem wel."
Nog steeds forceerde ze een grijns op haar gezicht. Ze wilde niet dat Nina zich naar zou voelen. Maar Jessy was wel blij dat ze nu wist wat er was gebeurd op school. Moet je je maar voorstellen, dat je wekenlang doodgewoon op school rondloopt zonder zoiets als dit te weten.
Afbeelding

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 03-04-2013 16:09

Nina
Ondanks dat ze het aan zag komen dat Jessy haar telefoon waarschijnlijk zou laten vallen, was ze blij met haar reactie. Nu had ze haar complete aandacht, en kon ze het uitleggen. Het was vreemd om het te zeggen, zeker als je iemand nauwelijks kent.
"Oke.. Kan je me alsjeblieft uithoren, het is een lang verhaal en ik moet het gewoon aan iemand kwijt. Ik vertrouw je, oke..?"
Ze zuchtte en nam haar telefoon terug. Daarna vertelde ze het, allee vanaf het begin. Het zou haar overvallen, en misschien nog veel te vroeg zijn. Maar hoe egoïstisch het ook was, ze kon er gewoon niet langer mee blijven zitten. Het moest er gewoon uit nu. Ze had zeker een goed gevoel over Jessy en wilde har er niet graag in betrekken. Al zou ze er vroeg of laat toch wel achter komen. Ook had ze het gevoel dat ze Layla aan het kwijt raken was. Het maakte haar aan de ene kant bang, maar aan de andere kant ook zwaar geïrriteerd, want het zou haar spel, haar plan uit balans helpen. Wat zeer onhandig was, nu ze op het punt stond om aan de uitvoering te gaan beginnen.
Afbeelding

DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 03-04-2013 21:52

Jessy
Kort keek ze Nina aan. Ze twijfelde even, maar liet dat op geen enkele manier merken.
"Okey, brand maar los dan.."
Haar stem klonk standvastig en vastberaden. Ze zou wel naar Nina gaan luisteren. Maar nu was gebleken dat Nina een speciaal geval was, iemand met wie waarschijnlijk vaak spannende dingen gebeurden, twijfelde ze aan de vriendschap tussen hen twee. Dat leek nu niet meer zo'n goed plan in Jessy's ogen.
Jessy was namelijk niet erg stress-bestendig en hoopte niet op een verergering van haar ziekte. Daarnaast was ze niet zo goed in het troosten en steunen van mensen. Mensen verwachtten dat je je i leeft in hun situatie, maar ze was altijd wel gelukkig geweest, en kon dat dan njet.
Ze glimlachte een beetje waterig. Beide handen had ze in haar broekzakken gestoken, en speelde een beetje met een oud papiertje in haar rechterzak. Ze moest ergens haar aandacht op vestigen, en ze wilde niet te lang naar Nina kijken. Ze hield niet van staren.
Afbeelding

BehindThatWhiteLight
Droomt over posts
Berichten: 342
Lid geworden op: 09-02-2013 18:55

Bericht door BehindThatWhiteLight » 03-04-2013 22:38

Nina
Ze zweeg meteen bij het opmerken van Jessy's reactie op haar verhaal. Het was misschien wel de meest logische reactie van iemand om te geven, maar wel de minst handige in haar eigen situatie. Ze vervolgde het laatste stuk van haar verhaal maar deed het op een veel rustiger tempo en hield deze middag er buiten. Het was waarschijnlijk allang te veel om in een keer te verwerken. Waardoor een dagboek weer een voordeel was, aangezien dat nooit problemen er mee ou kunnen hebben.
''Sorry..''
Ze staarde naar de grond.
''Ik wilde je niet met mijn problemen opzadelen. Het was egoïstisch van mij, het spijt me.''
Ze keek Jessy met een verontschuldigende blik aan. Een die zeer goed gemeend leek, en hoopte dan ook dat Jessy er niet dwars door heen zou zien, want dat was een risico, als je iemand nog niet echt kende.
''Nu ik alles heb verteld waar ik mee zit.. Zou je zelf nog iets kwijt willen, iets waar je mee blijft zitten..?''
Ze glimlachte lief naar haar en keek haar even kort in haar ogen aan.
''Het hoeft niet als je niet wil, of mij niet vertrouwd, wat ik heel goed zou begrijpen..''
Ze staarde opnieuw naar de grond, en liet haar blik daar hangen. Een trieste blik, alsof ze bijna moest huilen. Maar achter die blik schuilde nog steeds een aantal gedachtes, die cruciaal waren voor haar plannen.
Afbeelding

DreamGuide
Beheert jullie dromen
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-02-2013 16:53

Bericht door DreamGuide » 08-04-2013 18:59

Jessy
Ze zette een oprechte glimlach op.
"Okay, ik begrijp het, denk ik.."
Kort keek ze in Nina's ogen. Om de een of andere reden kon ze begrijpen dat Nina zich rot voelde. Haar wereld zou waarschijnlijk ineens in een zijn gestort, het moest hetzelfde hebben gevoeld als toen zij te horen had gekregen dat ze een ziekte had.
"Het is niet erg, zolang je je nu maar wat beter voelt."
Ze zette een paar passen dichterbij Nina en sloeg haar armen om haar heen. Jessy begreep dat Nina nu even iemand nodig had die haar zou steunen. En anders dan anders zou Jessy de persoon zijn die haar zou helpen. Er zat een klik tussen haar en Nina gewoon, het voelde zo vanzelfsprekend dat ze vrienden zouden zijn. Zo voelde het tenminste voor Jessy.
Ze glimlachte en liet Nina weer los. Het was een warme dag, te warm om heel lang te knuffelen. Maar het ging om het gebaar.
Afbeelding

Plaats reactie